Ekranlar günlük hayatımıza girmeye devam ettikçe fiziksel olduğu kadar psikolojik etkileri de tıp camiasında tartışma konusu haline geldi. Son birkaç yıldır telefon ve tablet gibi kolay ulaşılabilen cihazların özellikle çocukların fiziksel ve ruhsal sağlığı üzerindeki zararlı etkilerine ışık tutmaya çalışan pek çok çalışma yapılıyor. Bir yaşındaki çocuklara odaklanan yeni bir çalışma, ekran başında çok fazla zaman geçirmenin iletişim, motor işlevler ve problem çözme yetenekleri gibi değerli becerilerin gelişiminde gecikmeyle ilişkili olduğunu buldu.
Kaynak:https://www.slashgear.com/1377555/res…
Araştırmaya göre, “1 yaşındaki çocuklarda daha fazla ekran zamanı, 2 ve 4 yaşlarında iletişim ve problem çözmede gelişimsel gecikmelerle ilişkilendirildi.”
Bu çalışma Amerikan Tabipler Birliği Pediatri Dergisi’nde yayınlandı.
Ekip, dört saat veya daha fazla ekran başında vakit geçiren çocuklarda gelişimsel gecikmelerin iki ve dört yaşlarındaki iletişim ve problem çözme becerilerini etkilediğini buldu.
Journal of National Medical College’da yayınlanan bir makale, en uzmanlaşmış eğitim uygulamalarının ve oyunların bile insan ebeveynlerinin aktarabileceği türden öğrenme becerilerini sunmak için yeterli olmadığını belirtiyor.
Ekranlara maruz kalmanın gözle ilgili sorunlara yol açtığını gösteren çok az kanıt olsa da, son yıllarda miyoplukta bir patlama yaşandı ve giderek daha fazla çocuk dışarı çıkmak yerine kapalı mekanda ekranlara yapıştı.
Ekran süresi konusu tartışmalı bir konu. Bir yandan ekranlar eğitim vermenin varsayılan tekniklerinden biri haline geldi, ancak uzmanlar ekrana maruz kalmanın başlaması gereken temel yaşın ne olması gerektiği konusunda bölünmüş durumda.
Ancak iş yeni becerilerin öğretilmesi ve kazanılması söz konusu olduğunda bile işi ekranlara bırakmaktansa insan dokunuşu daha değerli.
Bir ebeveyn olarak çocuklarınızın ekran karşısında geçirdiği zamanı nasıl yönetiyorsunuz?